time is gold

Wednesday, December 29, 2010

UNDILAH SAYA

hari ini hari rabu..
29/12/2010..
lagi beberapa hari je lagi..aku akan menempuh alam baru..
bar ke??bukan alam yang baru..tapi tempat yang baru..dugaan yang baru..
masa!tak boleh ke ko pause kejap ke..tak pun putar masa balik..
cam lam cite doraemon..alat pemutar untuk undur masa..jap2..cam pelik je.ada ke alat tu lam poket si doraemon tu..
ha..tak perlu nak pikir sangat..


lepas solat subuh..
mak aku dah bising..petang nanti jangan lupa g pejabat pos..
daftar pengundi..
ha???dah boleh mengundi..
nak undi sape ek??bila mengundi??
ok..hal ni pun tak perlu nak pikir sangat..

baik aku pikir..suatu hari nanti..
aku akan jadi pemimpin..
bila time pilihanraya..
semua orang undi aku..
semua orang sanjung aku..
wah hebat..




pang..pang..pang..(kiri kanan kiri)
woi ape ni..sakit la..
padan muke sape surh ko berangan..
hehehehe..
xpe la..berangan tu hobi..

aku sedar tak mungkin aku akan jadi pemimpin..
ciri2 kepimpinan memang jauh dari diri aku..
aku ni bukan yang jenis komited ng keje sangat..hehehe
tapi kalau bagi tu buat la,bukan tak buat..
kite kenalah amanah..tanggungjawab yang diberi mesti kena buat..


seingat aku..masa sekolah rendah..aku memang aktif..masa tu kecik lagi..
memang ada tokoh kepimpinan..
ketua pustakawan,ketua tunas puteri,pengerusi kelab kemahiran hidupdan kajian tempatan..
ambik ko..semua ko nak kan..
tu msa sekolah rendah..memang lah..
masa sekolah menengah..
dapat gak merasa kapten asrama pompuan,pengawas pun jadi tok setahun je..bendahari kelab pengguna.setiausaha kadet remaja sekolah..
masa diploma lak sempat pegang jawatan hal ehwal pelajar lam HATIC( hotel and tourism in club)

bukan tak nak memimpin..tapi tak larat aku nak memimpin orang..
orang bukan nak dengar cakap..bila dah dewasa..dah boleh pikir..masing2 buat hal..
aku pn malas la..cukup la nanti aku memimpin suami dan anak2..
insya allah..

No comments: