time is gold

Saturday, December 18, 2010

hujan OH hujan

bulan 12@Disember...
bulanmusim hujan..atau pun musim tengkujuh..
ha maka akan berlaku banjir..tapi tak semestinya..
lagi2 kat sebelah pantai timur ni..
memang teruk la..
tapi tahun ni kedah yang mengalami banjir besar.
masya Allah..Tuhan punya kuasa..
dengar cite tahun ni diramalkan terengganu akan mengalami banjir besar..
mintak jauh..jangan ditimpa bencana ini..
tapi siapalah kita..panggil la tok bomoh ujan ke tok bomoh pe pun..
semua ni kejadian Tuhan..kita tak mampu unutu menahan.kecuali berdoa..

cite pasal hujan ni..
ingat lagi tak lagu ni??

hujan oh hujan,kenapa engkau turun,
macamane aku tak turun,katak panggil aku..
katak oh katak kenapa panggil hujan??
macamane aku tak turun,ular nak makan ak..
ular oh ular kenapa nak makan katak??
macamana aku tak makan.memang makanan aku..memang makanan aku..

lagu masa kita kecik2 dulu..
ingat tak??
lagu ni dah banyak versi dah..
ari tu aku ada dengar..lagu ni punya lenggok..memang leh wat aku mengantuk..
biasalah manusia..lagu satu je..tapi dia buat jadi banyak..
bila nak maju kalau macam ni??
chewah..

No comments: