time is gold

Tuesday, October 19, 2010

rumah oh rumah

semalam aku,john,usna and amber dan driver saya a.k.a bestfriend saya,salam..hehehee
kami berlima g la cari rumah sewa kat kota keriangan..
bukan genting highlands tapi puncak alam.

puncak alam..dengar cam best je kan..
masuk je UiTM Puncak Alam..
ambik ko,,mane bangunan dia..
mak aik..tak dekat lagi ke..
dah macam sepang circuit..
aku tak tau la..
suasana yang tak best langsung..
bukan macam suasana u.
biasa je..

mencari dan terus mencari rumah..
nak cari rumah yang dekat memang tak da la..
paling dekat pun fasa 2..tu pun dah jauh bagi kami..
kalau boleh nak sebelah u je..
hehehe..
kolej kat dalam u pun  nak naik tangga cam  batu caves.
dari jauh pun dah nampak tangga tu tinggi.
aish..makin adventure my life as a student..

dapat rumah fully furnishes..
ad tilam,pillow,tv,fridge,washing machine,dapur tapi tong gas sendiri.
ok la ni..ha ada lagi siap pasang grill lagi..set meja makan pun ada..
da booking RM 1000..time dah duduk kt umah tu bayar RM 2500..ni refund..dapat balik duit..
sebulan RM 1000..kami ada 7 orang..ok la tu..
ok dah settel pasal rumah..lega..alhamdulilah..

ni lak pasal kenderaan bergerak..
aku ada lesen..tapi keta tak da..lau amek lesen moto,sape nak beli moto??
adoiya..masalah betul la..
tak da ke orang yang baik hati nak bagi pinjamkan  kereta untuk 18 bulan=1 1/2 tahun..hehehe
ska ati je kan..ada ke orang yang baik hati nak bagi pinjam..hehehehe
bukan tak nak naik bas.
tapi tak tau nak tunggu kat mane..kul berapa ada bus..

senang je kan lau aku anak orang yang kaya..
mintak je nak pe..mesti dapat..
macam certain people..orang kaya..
nak tu nak ni..semua dapat..
yang mintak lak bukan yang murah..yang mahal..
aku memang sejak kecil diajar tak pernah meminta..
even birthday aku..aku tak pernah dapat hadiah dari family aku..
seingat aku masa aku umur 5@6 tahun..celebrated birthday aku..
lame tu..huhu ..tu pun sekali tu je..
tapi aku bersyukur family aku tak pernah kebulur lagi la..aku ni makin membesar ada lah..
alhamdulilah.. syukur dengan apa yang kita ada.tak baik mengeluh..
bab kata en hafiz lec eco..bukan salah kita tapi salah nasib..hehehee

apa2 pun aku kena belajar survive..
survive in new place..
survive to learn new things..

3 comments:

Bashtiah said...

Xpelah, nanti adalah rezeki tu utk beli transport. Good luck ye kat puncak alam! :)

nadia_aini said...

puan aisyah.. driver aka bestfriend ye?hahaha.

Aisyah Ahmad said...

nadiah:ye la..xtau ke??baru je..heheheh
bash: thanks bash..