time is gold

Saturday, October 9, 2010

aku adalah pesalah,skunk, dan bola sepak

aku rasa seperti aku adalah pesalah yang membunuh orang..
yang menunggu hukuman gantung sampai mati..
semua orang menyisih diri ku yang hina ini..
semua orang memandang aku ibarat akulah pesalah..
semua orang memandang serong terhadap aku..
apakah??mengapakah??kenapakah??
pelbagai soalan yang timbul..

aku bagaikan melukut di tepi gantang..
tak siapa perasan diri aku..
aku seperti berada di negara asing..
helo??helo??anybody home??
argh..betapa berat otak memikirkan..
betapa hati ini gelisah,risau,kacau bilau,sedih..
tak siapa yang tahu..

aku seperti 'skunk'
yang busuk..
yang membuatkan semua orang menjauhkan diri aku??
tak sudikah berada disampingku??
tak sudikah berbual bersamaku??walau sepatah ayat pun..
tak sudikah bergurau bersamaku??
tak sudikah berkongsi cerita denganku seperti dulu??

dulu aku ibarat bola ragbi..
sekarang aku ibarat bola sepak..
bila dibenci aku ditendang sesuka hati..

No comments: