time is gold

Friday, May 27, 2011

dilarang menyikat rambut

Lunch time tadi aku makan kt Mc Donald’s kat Jusco.  Ramainya manusia. Budak sekolah terutamanya.
Aku makan bersendirian.  Rasa kosong. Tidak dapat menikmati makanan yang sepatutnya lazat. Aku  makan sambil pandang orang-orang berdekatan. Tak bersungguh aku makan. Perit nak habiskan sebiji burger. Aku order large Spicy Chicken Mc Deluxe.

Seorang perempuan tanpa segan silu menyikat rambut di tempat membasuh tangan. Padahal tempat orang makan. Kalau nak berhias pun silalah pergi ke tandas. Ini tempat makan tak sesuai  untu berhias. Aku  sekadar memerhati. Kalau aku pekerja di situ mesti aku menyuarakan ketidakpuasan hati aku. Paling tidak tampal sticker kat tempat basuh tangan, Prohibited Brushing ( betul ke words ini) aku tak pasti atau Dilarang Menyikat Rambut . Macam pelik je ayat ni. Ah  apa sahaja. Asal orang faham.

Helo. Ya kak. Akak dah balik. Akak kunci pintu je. Oh ok2. Aku terus tinggalkan burger yang tak mampu aku habiskan. Lantas mencuci tangan. Fries dan air masih banyak. Nak buang sayang. Burger dah membazir. Guna plastic Guardian letak semua itu. Kebetulan tadi singgah di situ. Beli payung. Cuaca yang panas membuatkan aku membeli payung  tersebut.

Keluar dari Mc’D. Berjalan pantas menaiki tangga.  Melalui jejambat  jejantas. Kelihatan pelajar sekolah sedang lepak di tepi tangga. Nak lalu pun susah. Dik tepi sikit. Tak muat la.

Sampai di office.  Penat. Fuh  aircond. Lega. 

No comments: