time is gold

Tuesday, April 26, 2011

MERAPU je lebih ko ni

Aku tak sangka jadi macam ni..kalau aku tahu dari awal2. Aku jaga dia baik2. Dia memang baik, tak pernah buat hal dengan aku. Aku je kadang2 sumpah seranah dia tapi lepas tu aku belai semula.
aku sayang ko. Tak mungkin benci ko walau kadang2 aku marah ko. Aku tak leh hidup tanpa ko. Tanpa ko, aku rasa sunyi. Aku rasa kosong. Aku seperti tak tahu apa2 jika ko tiada. Aku mintak maaf buat ko sakit. Aku ngaku, aku yang tak jaga ko betul2. Maafkan aku.
tadi selepas solat magrib, aku tengok ko. Aku ingat ko 'sleep'. Aku cuba kejutkan ko separuh sedar. Aku pegang ko, cahaya biru je ada. Aku tak pasti tu cahaya apa. Aku tunggu ko gerak dan respon aku. Aku sabar menunggu. Tiba-tiba, ringan mulut aku tanya member aku,
A : tadi ko 'sleep' ke 'shut down'?
B : aku tersilap 'shut down'.
A : xpe la. ( sambil tekan butang on)
B : alamak. nape jadi cam ni?
A : nape?
B : tak boleh bukak laptop aku.
Its corrupt but bla.bla.bla.
C : tunggu la. tekan enter.
A : tak boleh. dah banyak kali jadi cam ni.
D : laptop aku pun pernah jadi cam ni. kena ' format' balik la ni.
A : ye ke? nanti abes la hilang gambar aku. yang penting gambar konvo.
C : nanti suruh la orang tu buat ' back up'
A : ye ke?menyesal tak save dalam CD awal2..padan muka aku.
B: guna je la laptop aku weh..

tensionnya, laptop corrupt. mungkin ada hikmah sebaliknya. maknanya kena study la..
moral : jangan tangguh2 kerja atau apa saja..terus buat aje..dah ada CD tu burn je la terus. Jadi camni kan  susah.
study tu penting untuk menjawab exam..jangan banyak main.
ni la perlunya kawan. bukan waktu senang je..susah pun kena tolong..kena give and take la. dalam persahabatan kena ikhlas barulah kekal selamanya.

p/s:merapu sebab baru  lepas buat nota tapi tak siap2 sebab dakwat pen abes.

2 comments:

scha roslan. said...

sabar je lah. susah kan kalau laptop rosak

Aisyah Ahmad said...

ye la semua benda lam tu..tu la..lain kali kena back up :)