time is gold

Tuesday, February 15, 2011

pilih idaman kalbu anda

haish hari Maulidur Rasul selang sehari selepas Valentine's Day..
kalau cakap je pasal Valentine ni..semua orang tahu..
mungkin ada yang menunggu tarikh 14.2..
ye a..nak celebrate sama2..together2 with the love one..
bagi present bagai..
ceh..buat orang jeles je..
walaupun dah diwar2kan menyambut Valentine tu haram..
pihak berkuasa berganding bahu membanteras masalah ni..
oleh itu ramai la yang tertangkap..
macam kat Buletin Utama tadi..
Ya Allah,mintak jauh la..
aku tak nak terhumban ke dalam lembah maksiat..

Hari Maulidur Rasul..
mengingatkan aku zaman sekolah rendah dulu..
aku masuk pertandingan bercerita..
mestilah dapat tempat pertama terakhir..
dapat sagu hati je..ok la tu..dari tak dapat langsung kan..hehehe
seingat aku masa tu darjah dua kot..
tajuk dia Tetamu Allah..
jalan cerita memang tak ingat langsung..
memandangkan aku pasukan biru,Sang Wira ( nama rumah sukan)
aku pakai baju kurung biru..
sebab berarak ikut rumah sukan.
berarak dari sekolah ke masjid..

kalau kisah nabi ni??
ingat tak??
aku??
bila teringat kisah2 nabi ni,
betapa patuhnya Rasul pada Allah,
memperjuangkan  Umat Islam..
masa Rasul mati pun dia cakap
"umati!umati!umati!
sebenarnya aku pun tak bape nak ingat kisah nabi..
dulu masa sekolah ingt la..
ni pun ngah search balik..
flashback kisah2 nabi masa sekolah dulu..
aku tau korang semua mesti tau kan kisah2 nabi ni..
k la..
ak nak baca kisah2 nabi ni..

No comments: