time is gold

Saturday, March 26, 2011


Jam menunjukkan pukul 8.30 malam pagi..dorang masih tak kunjung tiba..janji Melayu katanya..pukul 9 lebih baru datang..dengan sedikit sindiran.

A : awalnya korang datang..baru pukul 6..
B : aah betul tu..tak sempat nak buat breakfast korang datang awal sangat...
C : aku dah kejut dorang banyak kali..dorang tak sedar..

Setelah sebulan membuat janji temu untuk membuat ‘assignment’ di Taman Haiwan sebelum dikenali sebagai Zoo Negara..melalui Sungai Buluh..dan tak memerlukan tol..Cuma jalan yang agak tak rata..bukan semua la..tempat tertentu je..

Seiingat aku, kali pertama pergi masa tadika kot datang dengan family.. aku tak ingat apa yang ada dan apa yang tak da..lupa terus..
‘Towards to Class Zoo’..Zoo Negara sekarang semakin ke depan..’follow international procedures’..nak buat zoo tu ‘high standard’ la...macam kat ‘oversea’.. bagus2.Majulah lah Malaysia..yeah..
Zoo ni bukan setakat budak-budak je suka..dewasa yang nak jadi bini @ laki orang pun suka..macam-macam reaksi bila jumpa binatang..

A: comelnya penguin..
B: aku nak tengok zirafah ngan singa..
C: comelnya rimau main2 ngan kawan dia.
D: aku nak potong2 capybara ( macam tikus@ hamster tapi besar gile)
E: pemalasnya ko ni badak.tidur je..
F: busuknya taik ko gajah..dah la banyak..








Masa tengok ‘animal show’, kitaorang ni yang ‘over’ pulak..budak2 tadika ramai masa tu..dari tadika yang berlainan la..masa orang suruh tepuk kitorang je beria tepuk..orang suruh tepuk sekali dorang tepuk banyak kali..tak faham kot bahasa melayu..sebab teacher dorang pun cakap omputih ngan dorang..


duduk depan budak2..sian dorang


bukan kami je yang datang, yang dah besar  pun datang juga.
burung kakak tua gimnastik gitu..
sea lion tu tak nak lompat
terrer nye si dombi ni..
saya yang menurut perintah
Ape Center
nasib baik lebah tipu, kalau tak mati aku..
singgah lah ke Zoo Negara


 p/s: thanks kepada din, zul,zhafir dan leslie kerana terpaksa ikut..hehehe..juga ahli kumpulan :)

No comments: