time is gold

Saturday, March 19, 2011

asyik kena potong je..mana aci..


jumaat,18 Mac 2011..
menuju ke UiTM Shah Alam..menghadiri forum..
‘Branding For Hospitality Service in Malaysia’..Does Malaysia have its Own Service Identity?? Tajuk yang bagus.
yang dianjurkan oleh pelajar ‘part 3’..
walaupun malas tapi terpaksa pergi sebab dapat markah dan sijil..
biasalah janji Melayu..pukul 9 lebih baru bermula majlis tu..
dif-dif terhormat sampai..termasuk lah dif jemputan..

A: macam kenal je orang tu..
B: memang lah..anak chef wan..chef riz..
A: patut la macam kenal..
B: adoihai..tak baca ‘tentative program’ ke??
A: hehehehe ( gelak manja)

Chef Riz ( Culinary Brilliance Sdn.Bhd.) dan Mr.Ramesh dari Depertment Human Resource of Grand Dorsett,Subang..Mjlis bermula..
B: macam tak kena dengan tajuk je dorang cakap ni??
C: baru pengenalan..
B:ooo..bosan la..aku tak faham bahasa inggeris..malas la nak dengar..
C: pelawok..tak kan la tak faham langsung..

 "Malaysia is unique, so it has own identity" by Chef Riz..


Habis je forum terus menuju ke Seksyen 2..makan..makan..tempat yang selalu g makan..kedai makan kak ruby..sebab ada ikan keli..tapi  tak makan sebab ‘mood’ spoil sebab ego dengan perasaan..

Di BSN...kemas kini buku bank..dah 4 tahun tak ‘update’..kad BSN pun hilang..
 Terkejut beruk aku kat rumah ( mana aku ada beruk)..terkejut aku..selama 4 tahun tak ‘update’ dia tolak apa benda ntah..RM 785..duit tu hilang begitu sahaja..nak dekat seribu dia tolak..banyak gila..duit tu boleh aku ‘shopping’ tapi hangus begitu sahaja..tak faham kenapa nak tolak sampai beratus-ratus..tolak 2 3 puluh sen dah la..habis duit aku..
Moralnya, sila ‘update’ akaun tak kisah lah ada duit ke tak..yang ada kad kena potong dalam RM 10 kot setahun..sebelum ni RM 7..lagi tak faham kenapa kena potong..padahal duit kita..bukan duit dia..*sigh*


No comments: