time is gold

Saturday, September 10, 2011

dulu dan sekarang

suatu masa  dulu di kedai runcit.


ali  : bang nak top up Celcom RM 5.

penjual : RM 5.50.

ali : mahalnya.kenapa RM 5.50 lak?kena buat report ni.

penjual : eh jangan cam tu dik.abang pun beli ngan orang mahal.

ali : nak untung je tau. ( dalam hati)



sekarang di kedai top up.


ali : bang,nak top up RM 30.

penjual : RM 31.80.

ali : mak oii.mahalnya.ni dapat kredit RM 31.80 jugak ke?nak kena report ni.

penjual : tak la.kan dah kena caj cukai perkhidmatan 6%. adik tak tengok berita ke?


ali : ye ke?tak pe la bang.bagi RM 5 je la.

penjual : RM 5.30.

ali :hah ada sen jugak ke?
kalau macam ni baik tak yah guna handphone.semua nak caj ( dalam hatinya)


sumber google

3 comments:

Bashtiah said...

Hahah... ish kena berjimat nih!!!

Jasman said...

mintak2 diorg kaji balik caj tu...rasanye memebankan la...

Aisyah Ahmad said...

bash: kena beli kredit sebelum 15.9 baru tak kena caj..beli banyak2 terus..hehehe


jasman: kita ni tak da hak nak bersuara..setakat bersuara dalam fb dan blog boleh la..hehehe..